Perokresba ©Miroslav Vomáčka
Perokresba průzkumné pásové motorky z druhé světové války.
Kleines Kettenkraftrad Typ HK 101; vojenské označení u Wehrmachtu: Sonderkraftfahrzeug 2 (Sd.Kfz. 2) je lehké polopásové vozidlo zkonstruované a vyráběné firmou NSU v Neckarsulmu. SdKfz 2 používal Wehrmacht v letech 1940 až 1945.
V továrně NSU v Neckarsulmu bylo během války vyrobeno přibližně 7500 těchto vozidel, z toho 500 jako předsérie. Od roku 1943 vyráběla HK 101 v licenci firma Stoewer ve Štětíně (přibližně 1300 kusů). Celkem bylo tedy vyrobeno přibližně 8800 těchto vozidel. Nejvyšší produkce bylo dosaženo v roce 1944.
SdKfz 2 mohl vézt pouze dva muže, ale vyznačoval se vysokou rychlostí a vysokou průchodností terénem při dojezdu až 240 kilometrů. Původně byl vyvinut pro výsadkové jednotky, postupně se však rozšířil do všech odvětví armády jako průzkumné vozidlo a vozidlo pro důstojníky pohybující se v polních podmínkách.
NSU Kettenkrad | |
---|---|
Délka: Šířka Výška: |
3000 mm 1000 mm 1200 mm |
Motor: | OHV -řadový |
Objem: Vrtání × zdvih: |
1488 cm³ 80 mm × 74 mm |
Kompres. poměr: | 1:6 |
Výkon: | 36 k (26 kW ) při 3400 1/min |
Max. rychlost: | 70 km/h |
Celk. hmotnost: | 1560 kg |
Spojka: | jednokotoučová suchá třecí |
Spotřeba : Objem nádrží |
16–22 l/100 km – v terénu i více 2 × 21 litrů |
Karburátor: | SOLEX-Geländevergaser Typ 32 FJ-II |
Pneumatiky: | 3.50-19 |
VENDY atelier - (98) |
Praha - Pražský hrad, Karlův m... - (16) |
Generál Petr Pavel - (16) |
Nová poštovní známka - Zeman - (14) |
Včela medonosná - (13) |
Kaplička - (13) |
Korunovační klenoty - (12) |
Růže - (12) |
VENDY atelier - kontakt - (12) |
Zetor 6245 - (12) |
Praga V3S - fekální vůz - (11) |
Jawa Stadion S11 - (11) |
M. Budějovice - (10) |
Růže - (10) |
Bruno Sojka - (9) |
Autoveterán Riley - (9) |
Velorex - (9) |
Mamut - (9) |
Tričko - MAGOR - (9) |
Karel Kryl - (9) |
Pes - (9) |
Tatra 813 - (9) |
Důchodce - (9) |
Český lev - (9) |