Perokresba © Miroslav Vomáčka, A4
Škoda 706 MT
MT = modernizovaný trambus nebo též mezityp.
Tato řada se v podstatě neměla vyrábět, jde o „dočasné nouzové řešení“, které se nakonec ve výrobě udrželo přes dvacet let.
Od počátku 60. let vývoj a konstrukce LIAZu připravovala vznik zcela nové řady Liaz 100. Byly zkonstruovány a odzkoušeny zcela nové nápravy, motory, komponenty rámu atd. Avšak některé dodavatele stavebních prací a technologií (a i příslušenství) se nedařilo dohnat ke včasným dodávkám a tak například ještě v roce 1966 nebylo kde a na čem vyrábět novou kabinu (jejíž vývoj drhnul) nebo rámy. Naopak zcela nové motory řady M630 již byly připravené do výroby, stejně tak nové nápravy. Jediné logické řešení tedy bylo zavést provizorium – prvky řady 706 RT (rám a kabinu) doplnit novými hnacími komponenty (motor, převodovka a nápravy).
Text: Wikipedie
VENDY atelier - (100) |
Generál Petr Pavel - (16) |
Praha - Pražský hrad, Karlův m... - (16) |
Včela medonosná - (14) |
Nová poštovní známka - Zeman - (14) |
Kaplička - (13) |
Praga V3S - fekální vůz - (12) |
Růže - (12) |
Korunovační klenoty - (12) |
VENDY atelier - kontakt - (12) |
Zetor 6245 - (12) |
Jawa Stadion S11 - (11) |
Tatra 138 S3 - (11) |
M. Budějovice - (10) |
Růže - (10) |
Autoveterán Riley - (9) |
Jan Amos Komenský - (9) |
Mamut - (9) |
Pes - (9) |
Škoda Octavia Combi - (9) |
Velorex - (9) |
Klíče - sametová revoluce - (9) |
Český lev - (9) |
Karel Kryl - (9) |