Perokresba © Miroslav Vomáčka, A4, 1/2015
Škoda 706 RTO (rámový trambusový osobní) je typ československého autobusu, který byl vyráběn národním podnikem Karosa mezi lety 1958 a 1972 (první prototyp již roku 1956). Ve výrobě byl nahrazen vozy Karosa řady Š. V Polsku byl ale licenčně vyráběn pod označeními Jelcz 272 a Jelcz 041 až do roku 1977.
V Československu se na výrobě autobusů 706 RTO podílely podniky LIAZ (podvozek), Škoda (motor) a Karosa (karoserie a kompletace).
LUX - verze pro dálkovou dopravu, byly používány na dálkových vnitrostátních i mezinárodních linkách. Má jedny mechanické dveře. Sedadla mají pružinami pérované polštáře, sklápěcí opěradla a loketní opěrky. Za sedadly jsou síťky na malé věci a popelníky. Sedadla a stěny jsou čalouněny koženkou, na oknech jsou záclonky. Má zasklené přechodové oblouky mezi střechou a boky, popřípadě i střechu - tato verze je k vidění ve známém filmu Florenc 13.30.
Kapacita: míst k sezení 38+2
Rozměry: délka 10 810 mm, šířka 2500 mm, výška 2980 mm
Hmotnosti: pohotovostní 8950 kg, nosnost 3850 kg, celková 12 800 kg
Maximální rychlost: 85 km/h
Spotřeba paliva: 23 l/100 km
Čerpáno Wikipedie
Karosa |
||
Karosa ŠD 11 - typ 2026 |
706 RTO LUX
|
Autobus Praga |
Praga NDO
|
VENDY atelier - (99) |
Tatra 138 S3 - (17) |
Blanický rytíř - (16) |
Český lev - tetování - (14) |
Pes pozorovatel - (12) |
Praha - Pražský hrad, Karlův m... - (11) |
VENDY atelier - kontakt - (10) |