Kresba © Miroslav Vomáčka, A4, 3/2014
Perokresba překrásného řemenáče
Rudge Multigear
V roce 1912 Rudge vyráběli s řemenovým pohonem 499 ccm. Pomocí proměnné hloubky drážky kladky bylo získáno 21 vpřed převodových poměrů výbavu tak vysoko, jak 2,75:1. (Zenith Gradua a 1907 FN 244 cc používal podobný systém.) V roce 1913 750 ccm Multigear byl představen. V roce 1914 Cyril Pullin vyhrál Isle of Man TT na Rudge Multigear. Spolu s Zenith-Gradua to byl jeden z prvních s plynule proměnlivým převodem (CVT).
V roce 1915 1000 ccm s Jardine čtyřstupňovou převodovkou byl uveden, následovalo 1000 ccm Multigear. V roce 1923 ji nahradili domácí vyrobenou 4-rychlostní převodovkou a vyměnili převodovku Sardine, čímž výroba Multigear skončila.
VENDY atelier - (26) |
Petrovice - škola - (8) |
Přemysl Otakar I. - (8) |
Jawa 250 Speciál - (7) |
Anežka Přemyslovna, zvaná Česk... - (7) |
Praga NDO - (7) |
Herbář - (7) |
Moucha - (6) |
Škoda 706 RTO - (6) |
Velorex valník - (6) |
Motokára - (6) |
Lokomotiva 464.008 - (6) |
Angela Merkelová a Miloš Zeman - (6) |
Svatomartinská husa - (6) |
Bratislavský hrad - (5) |
Alkohol za volant nepatří - (5) |
Motor Journal - (5) |
Erb - (5) |
Někdo to rád horké - (5) |
Řád Bílé pandy - (5) |
Zetor 25A - (5) |
Tatra 12 - rok výroby 1927 - (5) |
Charlie Hebdo - (5) |
Václav Vorlíček - (5) |