Perokresba © Miroslav Vomáčka, A3, 4/2015
Praga NDO je typ autobusového podvozku, který vznikl v Československu ve druhé polovině 30. let 20. století, na kterém vznikaly stejnojmenné autobusy a autokary. Výrazněji se rozšířily až po druhé světové válce. Velké dodávky v počtu desítek kusů začaly roku 1947. Prvních 14 vozů Praga NDO bylo vyrobeno v letech 1938 - 1939 pro Elektrické podniky města Brna. U vozů do roku 1947 pravděpodobně většinu karoserií zhotovila firma Sodomka Vysoké Mýto.
Praga NDO | |
---|---|
Typ | NDO |
Výrobce | Praga |
Vyráběn v letech | 1938–1948 |
Technické údaje | |
Délka | 9860 / 10200 / 10550 / 10600 mm |
Šířka | 2300 / 2500 mm |
Výška | 2800 / 2900 / 2950 mm |
Pohotovostní hmotnost | 7690 – 8070 kg |
Obsaditelnost (sezení:stání) | různá (viz text) |
Pohonné jednotky | |
Motory | |
Motor | Praga NDO |
Výkon | 80,9 kW |
Motor | Praga NDO |
Výkon | 91,9 kW |
Převodovky | |
Převodovka | Praga Wilson |
Druh | poloautomatická |
Počet převodových stupňů | 5 |
Čerpáno Wikipedie: http://cs.wikipedia.org/wiki/Praga_NDO
Další ilustrace Praga:
VENDY atelier - (97) |
Praha - Pražský hrad, Karlův m... - (16) |
Generál Petr Pavel - (16) |
Nová poštovní známka - Zeman - (14) |
Včela medonosná - (13) |
Zetor 6245 - (12) |
VENDY atelier - kontakt - (12) |
Růže - (12) |
Kaplička - (12) |
Korunovační klenoty - (12) |
Jawa Stadion S11 - (11) |
Praga V3S - fekální vůz - (11) |
M. Budějovice - (10) |
Růže - (10) |
Petr Pavel - prezident ČR - (9) |
Důchodce - (9) |
Pes - (9) |
Český lev - (9) |
akt - (9) |
Velorex - (9) |
Bruno Sojka - (9) |
Autoveterán Riley - (9) |
Karel Kryl - (9) |
Tričko - MAGOR - (9) |