Váš reklamní servis

M5 Stuart

© Miroslav Vomáčka

Perokresba amerického tanku z druhé světové války.

Konstrukce trupu tanku M5 byla celosvařovaná, na zádi bylo malé vyvýšení, aby zde mohla být umístěna dvojice motorů Cadillac. Na rozdíl od typu M3 byla čelní část plochá s dvěma průzory pro řidiče a střelce. Před věží na horní straně přední části korby se nacházela dvojice výstupních poklopů. Boční strany trupu byly svislé a spolu s výstupkem na zádi byly největším odlišovacím znakem od tanku M3A3. Věž byla stejně jako u tanku M3A1 svařovaná, hydraulicky ovládaná, bez velitelské kopule. Podvozek se na každé straně sestával ze čtyř pojezdových kol, hnacího a napínacího kola a tří kladek podpírajících horní část pásu. Tank poháněla dvojice benzinových motorů Caddilac Série 42, každý s vlastním převodovým ústrojím. Celkový výkon činil 220 koňských sil. Na silnici tank dosahoval maximální rychlosti 58 km/h a dojezd činil kolem 160 km. Věž byla osazena kanónem M6 ráže 37mm, se kterým byl spřažen jeden kulomet M1919A5. Tentýž kulomet se nacházel v kulovité lafetě na pravé straně čelní části trupu. Třetí kulomet M1919A4 byl nainstalován na protiletadlové lafetě na zadní části věže.

obrněný vůz, americká armáda, 2. světová válka jeep, osvobození Plzně, americká armáda  Sovětský tank T26

    M5 Stuart Renault Light Tank - 1918 Tank Renault B-1 z roku 1921

  Lehký tank T-18 VW Schwimmwagen

 

Foto: 

Náhodný výběr perokreseb, kreseb a ilustrací na tomto webu

František Křižík
František Kř...
Porsche a staré časy...
Porsche a st...
Sorrow
Sorrow
Voják Konfederace - válka Sever proti Jihu - USA
Voják Konfed...
Autoveterán MG
Autoveterán...
Třešně
Třešně
pekingská kachna
Dříve "...
Deštné v O.h...

  

 

 



Tento web běží na hostingu C4.cz
na redakčním systému DRUPAL.
Motor Journal Veterán-sk - slovenský časopis
••• Galerie Talent ART •••

  


Copyright © 1992 - 2019. All Rights Reserved.