Váš reklamní servis

Škoda Sentinel

Už vím co znamená když někdo řekne funí jako sentinel ;))))

Model 1925  

Technický popis: 

Motor je dvouválcový ležatý parní stroj s klikami na 90 stupňů a s kuželovými ventily, poháněnými dvěma vačkovými hřídely. Všechny pohybové součásti jsou uzavřeny těsně v klikové skříni, naplněné olejem. 

Mazání děje se olejovou lázní; vstupní pára je mazána válcovým olejem pomocí zvláštního mazacího přístroje. 

Parní kotel patentní soustavy se svislým plamencem a šikmými trubkami, konstruovaný na provozní tlak 19,3 atm. Šikmá poloha trubek umožňuje rychlou cirkulaci vody a zabraňuje usazování kalu a kotelního kamene. Plamenec se dá snadno vyjmout a vyčistiti. 

Armatura kotle obsahuje manometr, vodoznak, 2 zkušební kohouty, 2 pojistné ventily, napájecí injektor a zpáteční ventil napáječky. V plamenci je hadovitý předehřívač páry. Ohřívač napájecí vody je vytápěn výfukovou parou, čímž se dosáhne nejvýhodnějšího využití paliva. 

Regulace rychlosti kombinovaným uzavíracím a odlehčovacím ventilem. Ruční, uzavírací ventil mění okamžitou rychlost vozu, odlehčovací ventil ovládaný šlapadlem uzavírá ihned přístup páry a způsobuje rychlé zastavení vozu.

Diferenciální ústrojí je přímo v klikovém hřídeli stroje a tedy velmi jednoduché a výhodné. Pracuje stále v olejové lázni a jeho samočinné třecí spojky zamezují smyk zadních kol. 

Pohon zadních kol dvěma silnými článkovými řetězy, poháněnými řetězovými kolečky na koncích diferenciálních hřídelů. 

Řízení se šroubem a matkou, dokonale zapouzdřené a náležitě mazané. Velké řídící kolo; kulové klouby řízení dvojitě vypruženy. 

Nosné pružiny z nejlepšího materiálu, velmi dlouhé a silné, zajišťují klidnou jízdu na každém terénu; ruční tlakové mazání čepů.

Brzdy. Vůz je opatřen třemi brzdami, z nichž nejúčinnější tvoří vlastní parní stroj, který při zavřené páře a při pozastavení rozvodové páky na zpětný běh pracuje jako kompresor a brzdí tím velmi účinně a spolehlivě. V bubnech řetězových kol zadní nápravy jsou upraveny dvě vzájemné nezávislé čelisťové brzdy, z nichž jedna se ovládá pedálem, druhá ručním kolečkem u sedadla řidičova. 

Kola z elektrooceli, vpředu pro jednoduché, vzadu pro dvojité plné gumové obruče. 

Nádržka na napájecí vodu plní se zvláštním ejektorem a voda se pak přes spolehlivé čističe dopravuje do kotle. 

Nádržka na palivo (koks, uhlí, dřevěné uhlí, dříví) je mezi sedadly řidiče a topiče velmi přístupná. 

Osvětlení acetylénové s dvěma postranními reflektory a vyvíječi, číslovou lampičkou a svítilničkou pro řidičovu budku, nebo elektrické s dynamem a akumulátorem. 

 

 

Škoda Sentinel - 1925  Škoda Sentinel - kropící vůz


Perokresba ©Miroslav Vomáčka

A4, 9/2012

Foto: 
Škoda Sentinel
Škoda Sentinel
Škoda Sentinel
Třída/značka: 

Akce - VELOREX

Perokresby

Retrívr - vodící pes

Retrívr - vodící pes

František D

František D

Velký Újezd

Velký Újezd

Častohostice

Zikmund Lucemburský

Zikmund Lucemburský

Podzim

Rolling Stones Mick Jagger

Rolling Stones Mick Jagger

Roman

Víno

Víno

Moskvič - socialistické vozidlo

Moskvič - socialistické vozidlo

Deštné

Akt

Cvičený papoušek

Cvičený papoušek

Vojenské vozidlo - německá armáda

Vojenské vozidlo - německá armáda

Taneční pár - opice

Taneční pár - opice

Náhodný výběr perokreseb, kreseb a ilustrací na tomto webu

Kohout kresba
Kohout
Kdousov
Tatra 138 - autorýpadlo D-032a
Tatra 138 -...
Radotice
Radotice
Chopper Yamaha Virago XV 125
Chopper Yama...
Koťátko
Emil Zátopek
Emil Zátopek
Petr Rada
Petr Rada

  

 

 



Tento web běží na hostingu C4.cz
na redakčním systému DRUPAL.
Motor Journal Veterán-sk - slovenský časopis
••• Galerie Talent ART •••

  


Copyright © 1992 - 2019. All Rights Reserved.