Váš reklamní servis

Škoda Sentinel

Už vím co znamená když někdo řekne funí jako sentinel ;))))

Model 1925  

Technický popis: 

Motor je dvouválcový ležatý parní stroj s klikami na 90 stupňů a s kuželovými ventily, poháněnými dvěma vačkovými hřídely. Všechny pohybové součásti jsou uzavřeny těsně v klikové skříni, naplněné olejem. 

Mazání děje se olejovou lázní; vstupní pára je mazána válcovým olejem pomocí zvláštního mazacího přístroje. 

Parní kotel patentní soustavy se svislým plamencem a šikmými trubkami, konstruovaný na provozní tlak 19,3 atm. Šikmá poloha trubek umožňuje rychlou cirkulaci vody a zabraňuje usazování kalu a kotelního kamene. Plamenec se dá snadno vyjmout a vyčistiti. 

Armatura kotle obsahuje manometr, vodoznak, 2 zkušební kohouty, 2 pojistné ventily, napájecí injektor a zpáteční ventil napáječky. V plamenci je hadovitý předehřívač páry. Ohřívač napájecí vody je vytápěn výfukovou parou, čímž se dosáhne nejvýhodnějšího využití paliva. 

Regulace rychlosti kombinovaným uzavíracím a odlehčovacím ventilem. Ruční, uzavírací ventil mění okamžitou rychlost vozu, odlehčovací ventil ovládaný šlapadlem uzavírá ihned přístup páry a způsobuje rychlé zastavení vozu.

Diferenciální ústrojí je přímo v klikovém hřídeli stroje a tedy velmi jednoduché a výhodné. Pracuje stále v olejové lázni a jeho samočinné třecí spojky zamezují smyk zadních kol. 

Pohon zadních kol dvěma silnými článkovými řetězy, poháněnými řetězovými kolečky na koncích diferenciálních hřídelů. 

Řízení se šroubem a matkou, dokonale zapouzdřené a náležitě mazané. Velké řídící kolo; kulové klouby řízení dvojitě vypruženy. 

Nosné pružiny z nejlepšího materiálu, velmi dlouhé a silné, zajišťují klidnou jízdu na každém terénu; ruční tlakové mazání čepů.

Brzdy. Vůz je opatřen třemi brzdami, z nichž nejúčinnější tvoří vlastní parní stroj, který při zavřené páře a při pozastavení rozvodové páky na zpětný běh pracuje jako kompresor a brzdí tím velmi účinně a spolehlivě. V bubnech řetězových kol zadní nápravy jsou upraveny dvě vzájemné nezávislé čelisťové brzdy, z nichž jedna se ovládá pedálem, druhá ručním kolečkem u sedadla řidičova. 

Kola z elektrooceli, vpředu pro jednoduché, vzadu pro dvojité plné gumové obruče. 

Nádržka na napájecí vodu plní se zvláštním ejektorem a voda se pak přes spolehlivé čističe dopravuje do kotle. 

Nádržka na palivo (koks, uhlí, dřevěné uhlí, dříví) je mezi sedadly řidiče a topiče velmi přístupná. 

Osvětlení acetylénové s dvěma postranními reflektory a vyvíječi, číslovou lampičkou a svítilničkou pro řidičovu budku, nebo elektrické s dynamem a akumulátorem. 

 

 

Škoda Sentinel - 1925  Škoda Sentinel - kropící vůz


Perokresba ©Miroslav Vomáčka

A4, 9/2012

Foto: 
Škoda Sentinel
Škoda Sentinel
Škoda Sentinel
Třída/značka: 

Náhodný výběr perokreseb, kreseb a ilustrací na tomto webu

Knírač, pes
Knírač
Kočka a myš
Kočka a myš
M. Budějovic...
Parní válec ČKD Mamut, rok 1930
Parní válec...
Sýkorky
Bruno Sojka - Tatra
Bruno Sojka


Copyright © 1992 - 2019. All Rights Reserved.